torsdag 18 juni 2009

Kreativitet III


William Spear har skrivit mycket om Feng shui och jag hittade några rader i en bok som jag tyckte var så bra.
Det handlade om Feng shui där man rensar i oredan i hemmet, tar bort saker som bara hindrar flödet av energi o.s.v...med andra ord; skapa ett tomrum och ge möjlighet för kreativiteten att blomma.

"Kreativitet är ett storartat uttryck för vårt unika väsen. När det existerar ett tomrum i våra sinnen fyller kreativiteten ut det."
William Spear



Nu har vi i stort sett sålt vårt hus och kan börja flytta på allvar till vårt nya hem. Där ska jag verkligen försöka skapa det där tomrummet så att det finns plats för min kreativitet.....;-D
Jag längtar verkligen att komma igång i ateljén igen där mycket kreativt tänkande krävs! Har ju mina "deadlines" att jobba mot så jag bara måste komma igång ordentligt, snabbt!!

Magmapris förslaget är på gång, separatutställningen till hösten i Boden är 50% klar och nu är det snart semester och jag vill (och bör väl?) vara lite ledig också :-/! och ladda batterierna till hösten. Ja, också ska vi flytta hemmet, jag ska byta ateljé och den behöver målas och fixas och, och....Lite stressad är jag måste jag medge!
Har faktiskt "onormalt" många bollar i luften, "onormalt" lång framförhållning och planering just nu för att vara jag!? Jag jobbar ju egentligen på att försöka vara här och nu och inte i framtiden....Nå...det brukar ordna sig till slut!


Läste lite mer på nätet om fenomenet "Tomrum" och hittade artiklar om ett jättelikt tomrum som nyligen är upptäckt i universum. Verkligen fascinerande läsning som är svårt att greppa.
Tänk att det finns ett tomrummet i universum som finns på mellan sex och tio miljarder ljusårs avstånd från jorden, alltså ett ljus som har transporteras i universum och som startat sin resa före det att vår egen planet existerade. Planeten Jorden bildades för 4,54 miljarder år sedan och liv uppstod inom en miljard år från dess skapelse! Det är något att bita i....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: