söndag 22 april 2012

Norrbottenssalongen 2012

Ja, bara drygt någon vecka efter att jag kommit hem  från Teneriffa (kom hem 2 april) fick jag en inbjudan till en jurybedömd salong, 'Norrbottenssalongen' 2012. Oj, vad roligt tänkte jag och fick idéer på olika verk av glas, glasgjutningar, skulptur m.m.!
Tyvärr visade det sig då jag lästa igenom inbjudan att det var inlämning av ansökan + CD/USB minne med bilder på de färdiga verken redan 23 april (läs nu på måndag).. ..
Först tänkte jag, nej, det där får jag glömma....Man har möjlighet att lämna in tre verk i valfri teknik men inget av verken får ha visats tidigare - d.v.s. allt måste vara nytt.....

Men.....nej, jag vill prova skicka in något tänkte jag sen och där är jag nu. Jag har fått kasta idén med att göra verk av glas för jag skulle inte ens hinna ta ut det från ugnen och än mindre fota verken innan datumet för inlämning är passerat. Jag började måla istället och jag har snart klart 2 målningar. En känner jag mig hyfsat nöjd med, den andra håller jag än på med, ska slutföra den idag är det tänkt.

Sen är det ju det där med jury, man vet aldrig vad en jury tycker, tänker, vilka preferenser de har o.s.v. men man kan ju alltid hoppas!
Juryn består av Daniel Werkmäster, Norrtälje konsthall, Anna.Karin Larsson, kultursekreterare, Skellefteå kommun och Bill Olsson, konstnär, Umeå.
Konstsalongen är ett samarrangemang mellan Konsthallen i Luleå och Norrbottens museum.

Nu är det dags för ateljén!!

Inga kommentarer: