fredag 7 november 2014

Bildskola x 2

Hösten rullar på i en hiskelig fart och nu kan man väl kanske beteckna tiden som vinter? Än har inte snön riktigt fått fäste och det är ju skönt på ett sätt....jag slipper skotta, skrapa bilrutor och ha vinterskor och kläder på men...med lite snö blir det ju ljusare på kvällar och det är ju skönt.

Nå. det var inte det jag skulle berätta om nu, det var ju bildskolorna jag skulle skriva om!
Denna höst håller jag alltså i två bildskolor på Konsthallen på tisdagar. Dels är det de yngsta barnen 8-10 år, dels är det min gamla FUB-grupp och vi är redan inne på 6:e träffen.
Vi har jobbat utifrån utställningarna som visas på konsthallen (3 st i höst hittills). Det har blivit allt från måleri till skulptur och nu sist har vi jobbat med lera. Nästa lördag är det vernissgage för fyra nya utställningar och det blir roligt att få lite nytt att bli inspirerad av.

Hur som helst så tycker jag att det alltid är lika roligt att inspirera andra till eget skapande och sätta i gång den kreativa förmågan hos deltagarna! Det blir ett ömsesidigt lärande för jag lär mig också nya saker hela tiden då jag ställs inför nya utmaningar och uppgifter varje gång...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: