måndag 11 april 2011

Ny målning på gång



Nu har jag börjat måla lite och det är så roligt att måla, men också lite jobbigt! Eftersom jag inte målar så mycket får jag göra om hela tiden! Det ni ser är bara delar av en större målning. Jag målar, målar över, målar nytt, målar över....

Från början tänkte jag mig ett rum med olika element och innehåll, men, nej..nu börjat det luta över till något annat och innan denna bild är klar så ser den nog helt annorlunda ut!
Eftersom jag jobbar och målar i akryl är det ju möjligt att göra på det här sättet. Färgen torkar ju så snabbt och det är bara att måla över och börja om. Det är skönt att bara låta processen ha sin gång och blir jag inte nöjd, eller om det känns det helt fel så ; BORT!
Jag äger min bild och får göra precis hur jag vill med den - DET är FRIHET!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: