fredag 12 april 2013

Försöker bringa ordning....

Nu, ja, nu tror jag att jag börjat landa även mentalt hemma i Luleå igen, lite, lite i alla fall. Det är ju bara 1 1/2 vecka sedan jag kom hem från min 5 månaders långa 'exil' på Teneriffa.

Jag tror aldrig att jag ryckts in i ekorrhjulet så snabbt som den här gången. Kanske det var bra, som min pappa säger när jag kommenterar detta faktum; - Jag tror på en snabb acceleration för att komma upp i en lämplig marschfart och då lätta på gasen.....



Men, nä....jag hade ju tänkt mig en anpassning till vardagen här hemma i ett lite lugnare tempo än vad det nu blev. Jag ville ju försöka hålla kvar det lugn som jag skapat under min tid på Teneriffa men, men jag rår ju inte på allt tyvärr....
Känns som att det är viktigt att jag hittar någon slags struktur, att jag hittar en riktning som jag kan hålla mig till för att kunna behålla fokus, lugnet och på samma gång leva i nuet. Behöver hitta det snabbt innan allt det goda hinner försvinna.

Så, med det i bakhuvudet bokade jag inte i något alls på torsdag utan var bara hemma och försökte bringa ordning med allt som är på gång och alla måsten.
Gjorde bort min bokföring, gjorde ett slags schema för de utställningar som jag skulle vilja delta i nu under hösten, funderade kring andra saker kring konsten bl.a. finns det utbildningsdagar/kurser som skulle kunna vara intressanta, skickade mail för att få svar på frågor som har hängt i luften.....ja, listan blir ganska lång men jag kände mig lugnad och lite nöjd faktiskt!

Sen finns det ju andra saker som jag inte alls rår på och det är ju bl.a. det här med jobben som jag sökt. Jag kanske inte alls blir tillfrågad och kallad på intervju för något av jobben och det skulle ju kännas lite tråkigt förståss. Eller så kanske jag blir kallad på båda jobben och hur gör jag då?? Det är lite trixigt vilket som men, som sagt, det rår jag inte på så det är väl bara vänta och se vad som händer.....

Nu är det i alla fall fredag, jag är själv hemma så jag struntar i disken i kväll. Tänkte jag skulle vika kvällen för att måla lite i stället, har en ide som jag måste testa....

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: