söndag 7 april 2013

På banan med besked...

Nu är jag hemma och nu har jag landat, i alla fall rent fysiskt, hemma i Luleå.
I förra bloggen skrev jag om att det faktiskt händer en del spännande saker här just nu som jag inte vill missa.


Dels så ska jag byta ateljé...igen....ja, att flytta ateljén igen sig känns väl ganska tradigt i sig men själva ateljébytet känns roligt. Nu ska jag flytta till Kulturakuten, bara ett stenkast från där jag bor. Det är ett hus som är som en arbetsplats för olika typer av kulturarbetare. Det är ett av kraven om man ska ha ateljé där....att man faktiskt är där och jobbar i princip dagligen. Ser fram emot det. Kulturakuten är ett hus där ett flertal kulturarbetare, konstnärer, författare m.m. huserar.....Jag kommer att hyra i andra hand av en konstnärs- och konstpedagog kollega. Hon, ja hon ska ut på långresa ut på havet och vara borta 1-2 år, kanske längre med sin man.....

Och NU tänker jag (osökt?) på min förra blogg om alla olika val vi människor gör, där vi ibland avviker från normen...och det här är väl ett ett bra exempel? Visst tycker vi det är lite konstigt? vågat? modigt? De är väl lite galna väl...-kan inte vara riktigt kloka? Eller??

Ja, sen hann jag bara vara hemma i en dag så satt jag mig ner och började söka jobb. På några dagar har jag 2 sökt jobb. Det ena ansökningstiden gick ut den 5 april, den andra går ut den 10:de. Nu är det bara att vänta på besked...blir det ja, blir det nej och vi tackar för visat intresse?? Ja, det får vi se...
Spännande är det i alla fall.......

Och i morgon blir det till att jobba på Konsthallen...där finns det, för den delen,just nu 3 väldigt spännande utställningar....kom på ett besök vettja!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: