torsdag 6 juni 2013

Anställd

Ja, också blev jag anställd och har redan hunnit jobba i 4 veckor!
Jag blev ju kallad på två olika anställnings intervjuer  här i april, båda spännande jobb. Det ena jobbet var ett vikariat på konsthallen i Luleå och det andra var en projektanställning som konstpedagog på projektet Resurscentrum för konst i norr.
Jag blev erbjuden jobbet på konsthallen och tackade förståss ja till det!
På Konsthallen har jag redan jobbat i olika omgångar genom åren, timanställd har jag varit sedan 2005 så det var i princip bara att hoppa in och börja jobba på en gång.
Det är ett roligt och spännande jobb, känns som en lyx att få vara där mitt i konsten, kulturen och kreativiteten och få betalt för det på samma gång!

' Tic Toc' målning av Karin Mamma Andersson
Just nu är det en utställning med en av Sveriges mest kända konstnärer, Karin Mamma Andersson. Det är mycket folk som kommer för att få se hennes utställning och vi erbjuder dagliga visningar för den som önskar. Nu är det sista veckan av utställningen och sen hänger vi om. Nästa stora utställning är
årets sommarbiennal - X-border...Mer om den senare....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,




Inga kommentarer: