fredag 29 maj 2015

Snart på kreativ kurs igen


Ja, snart åker jag på kurs igen!
Denna gång är det i på Söder i Stockholm i två veckor och nu kommer det att handla om videoproduktion.
Jag kommer att få lära mig två olika redigeringsprogram som jag kan använda i mitt projekt. Jag är alltså just nu i färd med att göra en kort dokumentär film och den här kursen kunde inte komma lägligare! Det känns väldigt bra och på samma sätt ljuvligt att få möta sommaren i Stockholm för här uppe i norr är det fortfarande klasssat som vår trots att vi är i slutet av maj månad.

Vi är tio deltagare på kursen som jag inte vet något alls om. Blir kul att få möta nya människor från lite olika områden. Alla kommer från kulturområdet, det vet jag. Men det är ju ett stort område så de kan ju vara allt från musiker, journalister, filmare, konstnärer till bara kulturarbetare i allmänhet! Tänkte också passa på att träffa min son, några vänner och försöka konsumera kultur så där allmänt...kommer att bli späckade veckor med mycket roligt och lustfyllt!

 
Det kommer mer om kursen så småningom när jag börjar bli varm i kläderna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: