onsdag 6 april 2016

Kreativ helg


Äntligen en helg helt ägnad åt konsten och mitt eget skapande!  Det var ett tag sen jag hade möjlighet att verkligen kunna fokusera på 'mitt eget'. Jag jobbar 75% på Konsthallen i Luleå sedan en tid tillbaka så tiden för det egna finns inte riktigt.
Jag funderade en stund vad jag skulle fokusera på. glas och Tiffany, måleri eller grafik och bestämde mig till slut för grafik! 


Jag har ju en del plåtar kvar från ImagOn kursen jag gick förra året som jag länge känt att jag gärna skulle vilja prova trycka!



Sagt och gjort; Jag plockade i hop mina saker och for till KKV och grafikverkstan och blev kvar där hela helgen. Det var riktigt trevlig och lugnt och jag fick en del gjort, framförallt på söndagen. Trycken här nedan är mina nya bilder. Det är av plåtar i metoen Wash Ink Intaglio och Crackle.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: