torsdag 23 april 2009

Internet & alla dess möjligheter....(?)

Tänk vad bra att Internet finns...så många möjligheter, så mycket kunskap, så mycket information som finns så lätt tillgängligt i nästan var mans hem nuförtiden och....så många val man tvingas ställas inför....

Ja visst, jag VÄLJER ju själv de första steget: Att sätta på datorn (1) och att sätta mig framför den (2), trycka på tangenter (3) och koppla upp mig på nätet (4)- dessa är val av lättare karaktär men sen kommer det svåra: Att hitta det jag vill ha information om snabbt och enkelt....varför måste det finns det så gigantiskt mycket information??

Ja, att söka adresser, telefonnummer på människor jag vill ha kontakt med har ju blivit relativt enkelt genom Eniro, Hitta.se m.fl nutida "Gula sidorna", det brukar gå ganska snabbt. Men att hitta recept t.ex. blir knepigare, du har ICA:s, COOP:s, TV4:s, SVT:s receptsamlingar, Allt om Mat, o.s.v. matsajter...oändligt många alternativ. Ska man dessutom ha ett passande vin till maten, ja, då måste man söka vidare....Systembolaget, Vin & Sprit....det värsta är att om jag hittar något som vid första anblicken verkar väldigt bra så kan jag inte sluta för det kan ju finnas någonting ännu bättre på någon annan sajt....timmarna går och jag blir bara trött och vansinnigt hungrig.



Just nu söker jag en resa för mig och min son. Vi ska åka till London i vår hade vi tänkt! Glad i hågen tänkte jag att det blir bara en "Piece of a cake" att fixa det på INTERNET.
Numera är ju nästan resebyråerna ett minne blott? Allt går att fixa på sin kammare, några klick så är man i London i ett nafs! Det är ju bara att söka flyg och boende, fylla i när, hur och vad man vill ha, betala med kort och vips, kirrat och klart! Bara att packa väskan kvar.

Jo, hej bara, säger jag.....jag har för länge sedan slutat räkna timmarna, valen jag har ställts inför, boendeformerna, flybolagen m.m., m.m. och ingen resa är ännu bokad. Jag har skickat förfrågningar om lediga rum, priser på ditt och datt till otaliga ställen. Har jag fått något svar? Svaret är nej....kanske det beror på att min engelska är dålig trots 5:a i betyg?

Känns just nu som att jag bara har ett stort val att göra.....ska jag gå till resebyrån och boka allt imorgon?? Ja, det blir kanske något dyrare men, tid är pengar och jag vill bara vara i ateljén imorgon utan dator, bara med mobiltelefonen som jag kan välja att stänga av om jag känner för det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: