torsdag 15 oktober 2009

Projekt "Nya ateljen" steg II

Nu i kväll tar det andra steget vid i projektet "Nya ateljén".

Det är nu dags att kapa bort bultar och annat som sitter fast i betongen med vinkelslip för att sedan börja spackla över gropar och fula partier i väggar och golv. Det känns faktiskt som att jag kommer att komma till mål till slut! Min första deadline är att allt ska vara klart inför steg III, målningen = nästa vecka.
Jag har anlitat en målare till målningen. Av målaren Eva har jag fått bra tips och råd med alla förberedelser inför målningen och jag hoppas att hon nu bara kan sätta igång och måla!
Det blir vitt på väggarna och en varm gråton på golvet är det tänkt!
Det har varit ett fruktansvärt slit och ett riktigt "slav-göra" att göra iordning lokalen men, jag har också lärt med massor på resan gång, en massa kunskap som kan vara bra att ha någon annan gång!

Imorgon ska jag slipa spacklet/husfixet på väggarna sen är det bara till att dammsuga (jag ska få låna en byggdammsugare av min bussiga hyresvärd Janne) och sedan torka av väggar och golv! SEN...är det bara att luta sig tillbaka...

Åtminstone några dagar innan själva flytten och tömningen av min gamla ateljé tar vid!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: