torsdag 27 januari 2011

Väntans tider är över...eller?


Nu äntligen, har vi fått klartecken på att köra igång Etapp II i Projekt FärgRik!
Vi har ju stått i startgroparna en tid, så nu kör vi! Nästa torsdag är det dags och det känns jättekul. Deltagarna i gruppen har ju också befunnit sig i 'Väntans tider' så det känns oerhört skönt och roligt att meddela ett start datum!


Den andra 'Väntan' som också är över, är att jag nu har fått klartecken till att åka till Teneriffa! Den sista pusselbiten föll på plats idag, så nu är det bara att åka! Den 20 februari åker jag och blir borta i 3 veckor! Härligt! Det är 12:e året i rad som jag åker.
Kan tyckas trist att åka till samma ställe en gång varje år, men Teneriffa har nästan blivit som ett andra hem för mig. Det skulle kännas oerhört jobbigt att inte åka alls. Återvändandet till samma plats har sina poäng faktiskt. En anledning varför jag åker är ju att ladda batterierna, koppla bort all stress och alla måsten. På Teneriffa/Los Christianos vet jag vad jag får för pengarna, jag vet hur saker och ting fungerar m.m.. Det blir bara som att hoppa in i ett koncept, lugn och ro infaller sig väldigt snabbt = mer valutan för pengarna! Det går ju inte går bort tid och dagar bara på att söka och ta reda på en massa.
Nå...jag vill ju även fara till nya ställen i världen där allt är nytt och det kan jag ju också göra bara ekonomin m.m. tillåter det!

Så, två saker är på plats i alla fall!

Nu är det bara att vänta på att allt det övriga som jag har på gång också löser sig här framöver! Aldrig får och kan jag koppla bort allt och bara vara, men jag gillar ju det också lite grann måste jag erkänna Jag behöver utmaningar i livet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: