måndag 16 april 2012

Designutställning på Kulturens Hus

Just nu visas utställningarna Design S och Ung på Konsthallen i Luleå. Det är en vandringsutställning och så här beskriver konsthallen utställningarna:

"Design S är Sveriges största och bredaste tävling inom design och vill visa en bred bild av Sveriges bästa design. 
UNG är en arena för ung svensk design. Utställningen arrangeras för åttonde året på initiativ av Svensk Form och Form/Design Center och är en jurybedömd vandringsutställning, öppen för unga formgivare t.o. m. det är de fyller 31 år." Läs mer på Kulturens hus/Konsthallens hemsida HÄR.

Jag och Katarina m.fl. har varit och hjälpt till med uppackning och iordningsställande av utställningarna. Så  här kaosartat var det från början.....vi trodde aldrig att vi skulle få ihop det men det fick vi till slut....enträgen vinner!


 

och HÄR kan ni se fler bilder på utställningarna. 

I lördags var det vernissage på Design utställningarna + för konstnärerna Susanna Slöör och Leif Mattson. Det var också vernissage tillika terminsavslutning för min gamla bildskolegrupp FUB och jag fick möjlighet att träffa dem och se deras konst! Kära återseenden ;-).
Jag blev också extra glad när jag fick höra att gruppen hade fått inbjudan från Svenska Sjömanskyrkan  att ställa ut i London (!) i samband med Paralympics 2012! HELT FANTASTISKT!!! Temat för uställningen är 'Rörelse'.
Tänk vad det har blivit av min lilla grupp, så roligt, blir så varm i hjärtat! På min hemsida kan ni läsa om våra första stapplande steg i bildskolan som startade på gamla Konsten Hus i Luleå hösten 2004, läs HÄR

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: