onsdag 4 april 2012

Teneriffa med vänner och familj på besök

Tiden den går fort, alldeles för fort. Mitt arbetskontrakt på Teneriffa har tagit slut och jag är nu hemma i Luleå igen.

Jag tittar bakåt på min tid på Teneriffa (drygt 5 månader) och konstaterar att många av mina goda intentioner och föresatser på aktiviteter m.m. som jag hade tänkt göra aldrig blev av eller blev mindre än vad grundidéen/tanken var. En av ursäkterna för att jag inte genomförde en del saker var ju faktiskt p.g.av att nya saker/idéer dök upp och tog sin plats. Jag har ju heller aldrig varit så länge på Teneriffa som denna gång och än mindre jobbat där. Det var något nytt och jag kom in en lunk av vardagsliv där. Jag skapade ett nytt sammanhang, blev en del av det hela, ett sammanhang med nya vänner, ny kultur, delvis nytt innehåll och fick ta del av ett annat sätt att leva. Livet på Teneriffa är ett lätt liv att leva med många, många positiva inslag. Jag ställer mig frågan hur mycket vädret, klimaten  solen/ljuset påverkar livet där? Det är helt enkelt mycket mindre komplicerat, mindre måsten, mindre stress m.m.

Under min tid så  har ju ju haft besök av både familj, vänner och släkt.
Först kom en av mina goda vänner från Luleå, Annica på en 1 veckas besök. Samtidigt som henne var också en annan god vän, en till Annika där, mycket trevligt och skoj hade vi!
Min kusin Katarina kom också senare på besök med sin son Texas för en vecka.
Efter det så kom min närmsta familj ner till Jul och nyår, mycket trevligt att få en liten del av hur spanjorerna firar sin jul och nyår! Vi var ut på en liten valsafari, solade, badade, Johan fick göra sin efterlängtade vandring på ön La Gomera (jag var också där ett dygn) och vi firade ett härligt nyår i Los Cristianos m.m.

Johan och Anton finklädda på väg till julmiddagen!
Det sista besöket jag hade var ytterligare en god vän från Luleå, Karin. Hon stannade också en vecka.
Karin vandrade och såg sig omkring på ön på dagarna när jag jobbade, vi strålade ihop då och då, solade, pratade,  käkade gott och hade det bara fint!
Karin på restaurangen El Cine en kväll.
Nu är jag hemma i Luleå igen i alla fall, försöker landa mjukt, aklimatisera mig och starta om, till det gamla men också till det nya.
Ja, det finns mycket ner att berätta om mina månader på Teneriffa, om jobbet, om livet, om insikter, erfarenheter, upplevelser och annat smått och gott. Fortsättning följer......

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: