tisdag 26 juni 2012

Ny Ateljé på Kronan

Nu så är det äntligen, äntligen klart med den nya ateljén! Jag började bli lite stressad och nervös eftersom jag har sagt upp min gamla ateljé i Svartöstan från och med 1 juli.....hann börja tänka på var jag skulle sätta ALLA saker jag har, inte minst keramikugnen om det inte hinner bli klart....

Men nu har jag nycklarna i min hand, det mesta av sakerna i gamla ateljén är packade i lådor och påsar, släpet är bokat, likaså bärhjälp för de tyngre sakerna m.m..


Det som tillkommit är att vi måste städa ateljén innan vi flyttar in och jag ska börja med det i morgon. Eftersom vi tog på oss att städa själva så fick vi en gratis månad i ateljén och det tackar man ju inte nej till direkt!

Ja, det måste jag ju också nämna förståss, jag är inte ensam i ateljén. Vi är tre som ska dela lokalen och det känns ju jätteroligt! Båda är goda vänner från konstskoletiden och den ena är Katarina Nilsson som du kan hitta på denna blogg och den andra är Kristina Berglund som har denna hemsida.
Att vi också hamnar hus vid hus med KKV (Konstnärernas Kollektiv Verkstad) är ju också ett stort plus. Jag är ju också medlem där så jag kan lätt boka in mig och nyttja deras lokaler och annan utrustning om jag skulle ha behov av det.

Välkommen att besöka oss i hus H3 på Kronan i Luleå så småningom. (Vi finns på bottenplan direkt till höger när du passerat ytterdörrana)!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: