söndag 16 september 2012

Målar, målar, målar...

....ja, i brist på el till min ugn så fokuserar jag just nu på måleriet och det är så roligt!
Ja, måleriet har ju alltid funnits där mer eller mindre i alla tider, men egentligen har jag inte sysslat så mycket med måleri att jag kan säga att jag har hittat mitt uttryck. Jag vill försöka hitta det. måste ge mer tid åt måleriet. Prova mig fram, testa olika sätt och försöka lita på min magkänsla.....

Ett urklipp på en av målningarna för bedömning av juryn  
När jag var yngre så höll jag på mycket med akvarell och det är väl den tekniken jag känner mig mer säker i, i alla fall hur jag blandar ihop den färgen som jag just då behöver. Nu häller jag på med akryl och där är der lite kämpigt när det gäller vissa färgblandningar.

Nu håller jag på att göra målningar till en jurybedömd utställning. Deadline för inskickade bilder är nu på fredag. Jag har tre halvdagar på mig att göra dem klara, en är i princip färdig, en nästan färdig och en är inte ens påbörjad.....varför är tiden så knapp jämt och varför har dygnet för få timmar??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: