måndag 9 september 2013

Mitt nya Kreativa Rum

Ja, nu har jag landat och kommit gång lite i min nya ateljé, mitt nya kreativa rum, på Kulturakuten. 
Det känns väldigt bra måste jag säga! Fastän jag inte varit där speciellt länge så känns det lite som att jag hittat en 'fristad', hittat hem...
Det enda, ja, nu kallar jag det lite orättvist, rastret är att jag är bunden till vissa lönearbesttimmar som gör att jag inte kan vara på Kulturakuten så mycket som jag skulle vilja....men, men, allt har sin tid, som sagt.
På Kulturakuten finns det en blandning av människor som håller på med kultur på olika sätt. Några skriver, några filmar, några håller på med konst, det finns danspedagoger och performanceartister, fotograf....salig blandning av olika kulturella yttringar och det är väl det som är så härligt! Man får ge av sin kunskap, man kan få av andra, man kan samarbeta...ja, fantastiskt härligt!
Varje år har också Kulturakuten en traditionsenlig sill lunch...med sill, ägg, potatis ja, alla tillbehör + faktiskt även nubbe så där mitt på dagen, mitt i veckan! Här är ett kort som Peppe Bergström (från Resurscentra för konst, special inbjuden i år) har tagit från sill lunchen.....

Kerstin Hedström och jag njuter av sill, snaps och annat gott!
(foto: Peppe Bergström)

Nu har jag också kommit igång med att måla! Fantastiskt roligt och trivsamt men samtidigt jobbigt. Jag som inte har målat så mycket tycker att det är lite krävande det här med att få fram just DEN färgen jag har i mitt huvud..t.ex. hur får man till beige av bara grundfärger ++ lite vitt och lite svart...
Idag har jag i alla fall varit hela dagen i ateljén och här ser ni en bit av en ny målning som är på gång.....den har inget namn ännu....Jag har också grundat två stora skivor blir nästa målningar hade jag tänkt!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: