fredag 7 augusti 2009

Ateljén

Ja, så då var jag och hämtade mitt glas på bussgods idag! Allt var helt och i sin ordning. Att beställa glasmaterial från Nordic Kiwi är enkelt och bra, dessutom så har de oftast hemma det jag vill beställa!

Idag har jag bara packat upp glaset och gjort iordning till imorgon då jag ska börja med ett av mina "experiment". Jag har tänkt göra reliefer i glas gjutna i gips. Imorgon ska jag göra börja med att göra en lerform som jag sen häller gipset på. Gipsformen fyller jag sen med glas och sätter den i ugnen. Hoppas min plan fungerar!


Idag satt jag också in lite keramik i ugnen som jag kan öppna i morgon. Det är en slags bild av fiberlera som jag satt oxid på.
Jag har vid ett tidigare tillfälle använt oxid på fiberlera, brände den vid 1280 C vilket resulterade att all oxid, förutom koboltoxiden, brändes bort. Resultatet blev hyfsat men inte riktigt vad jag hade tänkt...Jag hoppas att oxiden denna gång finns kvar, jag bränner på lite lägre temperatur nu....Jag håller tummarna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: