måndag 20 september 2010

Skenet bedrar....


Jag tittar ut genom mitt fönster. Dagen är vacker med alla sina höstfärger, sin bleka sol och ett stilla, blankt vatten i Luleå älven.
Men skenet bedrar....

Just nu är det egentligen ordentliga vågor i rullning bl.a. kaos i politiken med Sverige Demokraterna i en vägmästarroll! Det är också mycket nytt som händer i mitt liv just nu i höst. Efter min "Kreativa Torka" i sommar så börjar kreativiteten nu flöda och ny energi har börjat fyllas på!

1. Jag har börjat ett nytt jobb. Jag börjar nu att jobba på Konsthallen i kulturens Hus i Luleå där jag dels ska ta emot Konsthallens besökare i receptionen, men också som konstpedagog där jag ska hålla i en barngrupp, 9-10 år, i en bildskola en gång i veckan, jättekul!!

2. Jag har startat ett "Kultur och Hälsa" projekt som jag ska berätta mer om i ett annat blogginlägg.

3. Jag ska delta i en Magma Nord´s konsttävling och konstutställning "Magmapriset 2010" på Galleri SKÅDA i november. Temat för utställningen och tävlingen är "Fördomar"

4. Jag har blivit anlitad av socialtjänsten i Boden/äldreomsorg där jag ska ska delta i en dag med kultur som förtecken och erbjuda anhöriga att prova på en olika aktiviteter inom konst. Dagen kallas " Kultur kan vara ett sätt att koppla av"!
Spännande det också!


OCH mitt i allt så blir jag sugen på att skriva, fast jag vet inte vilken historia jag ska berätta. Jag kan ju inte heller speciellt mycket om hur man lägger upp en bok och text så det är kanske en helt befäng idé....det kom bara över mig här en dag förra veckan....MEN, vi måste väl få drömma och fantisera lite, eller hur!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: