söndag 6 februari 2011

Att välja betyder att välja bort

Ja, nu står jag inför några val och jag vet inte hur jag ska förhålla mig riktigt. Vi söker en ny lägenhet bl.a. och nu har vi blivit tilldelad en via Lulebo. Det är ju ett riktigt pangläge med lämplig hyra och allt men...ja, vill jag eller vill jag inte?!
På ett sätt är det ju läckert att bo inne i stan men på ett annat vill sätt vill jag bo lite utanför city med naturen nära. Denna lägenhet ligger bra till om man nu ska bo i stan, nära vatten och gångstråk ut på Gültzaudden på Norra Strandgatan i Norra hamn.
Just nu bor jag ju i Svartöstan som på ett sätt känns nästan som att bo ute i skärgården, lite så där lantligt och mysigt trots att man är omgärdad av tung industri, lite lustigt, men sant.
Imorgon ska vi få oss en titt på denna lägenhet. Johan har redan fått sig en liten visning i fredags och han var positiv.

Så här ser huset ut från sidan. OM vi nu tar denna lägenhet så kommer vi bo i lägenheten bredvid hörnlägenheten mot vattnet på 2:a våningen. Ja, det är suteräng så det blir alltså inte nere på marken utan en våning upp. Balkongen är ut mot udden och är dold bakom björkarna. På tisdag måste vi säga ja eller nej.....bråda tider! Ska vi vänta ett tag, kanske något bättre dyker upp? Eller säga Ja och inte fundera mer?


Visa större karta

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: