lördag 12 februari 2011

Here i go again...soon


Ja, så är det snart dags för den årliga resan till Teneriffa! Allt är klart (tror jag?) och jag verkligen längtar att fara iväg! Nästa lördag bär det iväg till Stockholm, tyvärr en natt på Arland först och den 20:de lyfter jag. I år blir det 'bara' tre veckor...
Idag har det inhandlats sånt som måste med på resan, tvätt av kläder tar vid imorgon och resväskan ska upp från förrådet.

Förutom träning, sol, bad, god mat och vin, goda böcker och möta alla gamla vänner (och kanske några nya vänner) så ska jag fundera och skissa på ny konst till biennalen i Florence! Det blir att packa ner skissblock, pennor, kanske akvarellfärg och penslar, få se vad som ryms med i väskan.
Det ska bli ljuvligt att åka iväg och jag ska verkligen njuta och ladda batterierna ordentligt!

Den kommande våren OCH, för den delen, även hösten kommer att vara full av aktivitet och annat som måste göras. Vi har ju bostadsbyte på gång, ateljéflytt, vi har en sommarstuga som ska repas i sommar, jag har mina projekt och förutom biennalen så hade jag tänkt vara med på 2 samlingsutställningar i höst.
Det kommer att vara maxat. Mycket roligt, men intensivt. Mitt i allt så ska jag ju också försöka vara i nuet, så mycket som möjligt, icke att förglömma!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: