onsdag 13 maj 2009

Final imorgon.....

Imorgon är det en "mini-dagen D" för mig...imorgon kan jag öppna ugnen där jag har mitt experiment = glas-gipsgjutningen! Jag var en sväng förbi min ateljé ikväll och det var nu nere på 120 grader, så det borde gå att öppna!? Gjutningen kanske inte är riktigt redo att tas ur från gipset som håller en högre temperatur än vad ugnen visar. Tids nog får jag veta. Det känns verkligen spännande!
Dock, krasst räknar jag med det värsta t.ex.:
- Att gipsformen har spruckit och ugnen är full av glas
- Att glaset inte har smält ner som det var tänkt och resultatet är minst av allt den skål som jag planerade.
- Att det hela är en deformerad klump med vassa taggar av glas som smält ut i sprickor i gipset...
Bäst att vara förberedd på det värsta och (förhoppningsvis) bli positivt överraskad! Eller hur?
Positiv som jag är, tänker jag att jag ändå lärt mig en del på denna resa, ett nytt blad skrivs och ibland...;-), ibland kan ju "misslyckandet" bli bättre än grundidén...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: