lördag 23 maj 2009

Segla vidare


Ett stort steg taget i flytt-racet..... vårat hus ligger nu ute på nätet på Hemnet, 1:a visning nu på onsdag 27/5 kl. 17.15!!

Städat och avskalat från personliga tillhörigheter finns vårt kära lilla hus, som varit vårt hem, vår trygga boplats i 10 år för allmän beskådning, redo för nya ägare.

Känns konstigt, lite vemodigt på sitt sätt, faktiskt. Kanske är det historien som kommer i kapp? 10 år har gått, mycket har hänt på denna tid i mitt liv, i vårt gemensamma liv i under tiden vi bott i detta hus. Många minnen finns.
Jag/vi har lagt ner själ, sitt hjärta i investeringar i huset, i trädgården. Det finns så mycket jag tycker om här och som jag nu bara lämnar....var det inte värt mer än så, frågar jag mig?
Men, mitt motto i livet är ju egentligen att; - Allt har sin tid. "Hus-projektet" tjänade säkert sin syften men, nu har det verkat klart, det finns något nytt som väntar oss.

PÅ något sätt summerar man sitt liv, knyter ihop påsen för att sedan gå vidare till det nya oskrivna. Vi lämnar vår trygga tillvaro och går vidare till något som vi inte vet mycket om, vet egentligen ingenting om hur det hela kommer att bli i slutändan.


Men det är dubbelt det här, för samtidigt tycker jag att det känns väldigt roligt, spännande och skönt! Jag är det typen som tycker om förändringar, förändringar vidgar mina vyer och tillför ofta något positivt i någon riktning. Jag tror att man ska dra upp ankaret lite nu och då i livet och segla vidare. Risken är kanske att man annars sitter där som gammal och bara är bitter på det liv man levt och inte levt...vad blev det av alla drömmar??

Det jag VET är att vårt nya hem ligger precis vid vattnet (som jag bara blir så lycklig av!). Jag vet också att jag gillar området det ligger i och att lägenheten är stor, öppen och trevlig. Att hyra en lägenhet innebär också en större frihet och minskad oro att saker går sönder som kostar både mycket tid och pengar....


Ja....det kommer nog bli bra det här, nu vill vi att det ska gå fort. När nu beslutet är taget och processen är igång önskar jag bara att det är snart är över. Fort, fort så jag får tid att jobba i ateljén om inte annat!! Jag kan se ljuset där framme...kan du?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: