tisdag 3 augusti 2010

Alla är vi barn i början....

Ett första försök att göra en liten film.....



Detta är en väldigt basic liten filmsnutt som jag gjort med hjälp av Windows Movie Maker.
Jag hade en del problem att göra filmen, trots att Movie Maker är ett lätt verktyg att jobba med! Problemet berodde bl.a, på att jag inte visste vilket format på filen jag skulle ha för att lägga upp den via You Tube.
Jag har spelat in ljudet via min LG mobil och den hade ett väldigt konstigt filformat - AMR Narrow-Band Content (har aldrig hört talas om det formatet tidigare) och jag hade inget verktyg på min dator för att konvertera filen. Nu har jag det OCH nu har jag fått lära mig massor!! Kul!

Måste experimentera vidare med att göra små videofilmer för det var riktigt roligt!
Förhoppningsvis blir de bättre med tiden.....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: