fredag 13 augusti 2010

Solitude Standing - En bild blir till.....

2:a försöket...
Nu har jag experimenterat vidare med Windows Movie Maker och gjort en till liten film.

När jag gjorde den här målningen så tog jag lite bilder eftersom under processens gång, mest för mig själv. Tanken var mest som en slags liten dokumentation över när en bild växer fram. Men så kom jag på att jag kan ju också göra en liten film av det hela och här är resultatet. Tyvärr är min kamera inte den bästa så nu i filmen blir bilderna inte riktiga skarpa i filmen.

Det som också händer när man tar ett foto av en målning eller något annat som man skapar är att man på något sätt "ser" bilden på ett annat sätt på ett foto i jämförelse med den riktiga målningen?
Vad det är som händer vet jag inte riktigt, kanske det kan bero på att fotot kan man inte gå in och peta i på samma sätt som i en målning när man sitter framför den med penslarna i sin hand? Ögonen är kanske inte riktigt så kritiska som de gärna blir när man sitter där framför duken, man kanske får ett mer avslappnat förhållningssätt? Ja, inte vet jag, jag får i alla fall på något sätt "Andra ögon"! Kanske någon annan känner igen sig? Skulle gärna vilja veta hur detta fenomen kan komma sig!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: