tisdag 31 augusti 2010

Kreativ stughelg

I helgen har jag haft en väldigt trevlig helg med många ansikten. Dels har jag varit ute i nya sommarstugan i Bakiö och övernattat 2 nätter men jag har också varit till min goda vän, Eva´s stuga ute i Ryssbält/Pålänge i Kalix.
Jag hade egentligen tänkt åka hem till Luleå på söndag men så ändrade jag planerna och sov över i Bakiö ytterligare en natt, till på måndag.
Jag hade helst gärna stannat ännu längre, någon natt till men det sägs ju att man ska sluta när det känns som bäst! Måndagen var en jättefin dag, solig och skön och så här såg det ut när jag skulle åka hem...svårt att slita sig men, men..stugan står ju kvar.


Helgen hade som sagt var, många ansikten. Allt ifrån god middag och vin, härlig bastu och långa samtal till svampplockning, skrapning av stugfasad och allmän upprensning på gården i stugan där jag bl.a. jobbade att få fram en jordkällare på tomten.
Eva hade också möjlighe att komma förbi min stuga på måndagen för att få en till och äta en enkel lunch på altanen i solen.


Sigge var har varit min kompanjon hela helgen och måste ju också få vara med på en bild! Härmed utsikt ut mot Bodöviken.



Till helgen åker vi nog ut igen och försöker bo in oss och känna in atmosfären. Vi kommer säkert plocka lite mer svamp, skogen är ju full så här års.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: