torsdag 26 augusti 2010

Konst på Stadshuset

Idag har jag varit till Stadshuset med en del av min glaskonst. Den kommer att ställas ut och visas i två glasskåp uppe vid Sessionssalen och de blev riktigt bra!

Vi är tre stycken som kommer att visa konst i två skåp var, det är Rene Blom och Katarina Nilsson och det känns riktigt roligt och spännande!
René kommer att visa en del av sina underbara smycken och vad Katarina kommer att ha med vet jag inte riktigt just nu. Vi kan ha vår konst där fram till årsskiftet om vi vill. René och Katarina är två vänner som jag gick på Konstskolan på Sunderby Folkhöskola samtidigt som mig.
På Konstskolan jobbar man med många olika tekniker och material. Vi tre har "fastnat" i skilda material att jobba med så det blir nog en spännande utställning.

Imorgon kommer jag åka dit igen och lägga dit en presentation och objektlista. Jag ska passa på att ta lite bilder som jag kan visa här sen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: