lördag 11 december 2010

Hemsida "under construktion".....


Ja, nu har duktiga, snälla, bästa vännen René Blom hjälpt mig att installera Wordpress på mitt webbhotell!
Nu kan jag ÄNTLIGEN sätta igång att ta fram en ny design på min hemsida!
Min nuvarande är INTE bra, ser helt knäpp ut i vissa webbläsare med bilder som hoppar, text på fel ställe m.m. Allt är säkert mitt eget fel att det ser så tokigt ut, jag har säkert gått och ändrat i html omedvetet då jag inte förstå mig på det "språket"...

Men, nu ska det bli ändring på det hela!
Nu håller jag mest på att bekanta mig med "Instrumenpanelen" i Wordpress. Jag leker och kollar in vilken mall jag ska ha, funderar på layout och struktur och testar mig fram med alla funktioner som finns.....massor av mallar, massor med plugins, massor av funktioner....å, det är så svårt att välja!

Det passar ju faktiskt som ett bra julpyssel att bygga hemsidan och så fort jag får den klar ska jag introducera den för er som är intresserade!!

STORT TACK René!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

*S* jag ser att du är och leker :D kul! Stolt över dig! Du fixar ju det bra :) inte behöver du min hjälp :D <3<3<3 // nenne

Lotta Makes Art Konstnär och konstpedagog sa...

Jo,jo René! Det är ju så kul men det finns massor att fråga...jag skriver upp på en lapp så fort jag stöter på något som jag inte förstår mig på! Det är ju jättesvårt att hitta rätt mall som funkar så som jag vill för det första!
Jag leker på så länge!
/ Lotta

Anonym sa...

*s* okidoki ;D //kram nenne