måndag 6 december 2010

Rasism och förtryck

Jag vet att detta inlägg inte direkt hör hemma på min blogg men jag känner att jag vill lyfta detta "fenomen" som säkert har uppstått och vågar komma fram i ljuset efter Sverige Demokraternas valframgångar.

PATRIOT synomym = fosterlandsvän, nationalist, chauvinist

Förra veckan hade jag detta flygblad i brevlådan vilket gjorde mig bestört!!
Varför ska jag bli påtvingad de s.k. "Patrioternas" uppfattning om Sverige och svenskarnas väl och ve, som dessutom är fruktansvärt skev och direkt felaktig. Ja, vi har ju demokrati i vårt land och rätt att uttrycka våra tankar och uppfattningar fritt. Det jag tycker är skrämmande är ju att dessa vindar av främlingsfientlighet utnyttjar Sveriges öppna förhållningssätt och kanske t.o.m. får fotfäste i den Svenska myllan i förlängningen!
Jag vill INTE leva i ett land som sprider fördomar, har rasistiska slagord och gör skillnad på människor!!

Tydligen hade de en motståndsaktivitet i Luleå förra veckan. De skriver om aktiviteten på sin hemsida och beskriver den i en s.k. Kamprapport. Så här skriver de:

"Veckorapport Luleå, 2010 11 29

Under vecka 47 har aktiviteterna fortsatt i Luleå. Ytterligare en banderoll har tillverkats för framtida bruk och en har satts upp väl synlig på en bro i utkanterna av Luleå. En större mängd flygblad har skrivits ut för distribution i staden.
Allt har gått bra och fler aktiviteter är att vänta denna vecka i Luleå.

>>Tillbaka till fler kamprapporter"


Så här beskriver de vilka de är och deras mål på sin hemsida:

" Svenska motståndsrörelsen har tagit som sin uppgift att skydda den svenska historien, den svenska kulturen och den svenska identiteten. Vi bekämpar integration, kulturell upplösning och den hotande utplåningen av vårt folk genom sammansmältning med främmande raser och folkgrupper.
Vi skyddar också de fysiskt svagare medlemmarna av vårt folk, nu när laglösheten breder ut sig och särskilt åldringar och kvinnor blivit lovligt byte för främlingarnas övergrepp. Vi för en aggressiv politik och likväl som vi tar tag i omedelbara problem som svenskarna möter i vardagen, så kämpar vi redan för att bemöta och lösa framtidens problem "
.

Känner du dig hotad?? INTE då jag!
Vill jag ha deras beskydd? Svar: NEJ!!! Vill DU?

Kanske vi borde organisera en kamp för motsatsen?
En kamp för ett fritt samhälle för alla, ett samhälle där vi tar hand om varandra och alla som kommer och vill leva och bo i fria Sverige. Tillsammans berikar vi varandra och skapar vi vår framtid!
Är du med?

Jag kommer att skriva ett inlägg senare som handlar om förtryck mot det fria uttrycket i konstens värld!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Samma skit de försöker sprida under nytt namn! Ny Nazister!

Lotta Makes Art Konstnär och konstpedagog sa...

Anomym: Ja, visst är det kusligt...månttro vad som är bäst; skratta åt eländet och strunta i dom, kämpa mot dom = reagera och slåss eller? Jag kanske gjorde fel när jag nu skrev om dom i bloggen, då sprider jag ju deras namn m.m. så? Tips på förhållningssätt!?
/ Lotta

Anonym sa...

Det är bara hålla dem kort! Tror jag, de älskar att synas i pressen för det gör folk "Hjärntvättade" man gnuggar in budskapen - tillslut verkar det här inte alls så farligt - men det är det som är farligt då man inte reagerar längre.. man ska reagera tycker jag.. *kram nenne*