tisdag 17 oktober 2017

Nå, nu är den inskickad!


Ja, äntligen, och i sista sekund, har jag skickat in och ansökt medel till ett projekt som handlar om Kultur, Integration och Mångfald.
Ja, den är nu inskickad till en (1) instans i alla fall, men jag har flera ställen där jag ska söka medel för detta projekt som kommer att bli ganska stort och omfattande. Det stora jobbet är redan gjort, att skriva en projektbeskrivning med syfte, mål, bakgrund m.m. samt att lägga en budget för genomförandet
Projektet handlar i stora drag om att använda kulturen som ett medel i integrationen för utlandsfödda som fått asyl i Sverige och bor i Norrbotten. Mer kommer sen kring detta...

Håller tummarna att jag ska få gehör för min idé för det här är verkligen ett projekt jag vill driva och genomföra....känns också lite spännande då det inte finns någon färdig mall eller metod för detta...en riktig utmaning känns det som!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: