måndag 9 oktober 2017

Nöjd med dagen


Ok, som sagt, nu kör vi...!
Ett kort litet inlägg några gånger i veckan har jag tänkt och nu ska jag försöka sammanfatta denna dag som har varit riktigt bra! 
Men... innan det så ska jag erkänna; jag är lite ringrostig på att blogga....det är ju en del moment man bör göra vid publicering, pinga....sätta etiketter...trycka på publicera, typ, och allt detta glömde jag bort i går när jag skrev mitt re-starts blogginlägg...häpen var jag när jag inte såg den på bloggen men vid närmare granskning så...ja, jag får skylla mig själv. Med andra ord; därför blir det två bloggar publicerade i dag...
Den som ligger under denna är ,som sagt, den första Re-starts bloggen...läs den gärna förts så förstår du bättre detta inlägg!

Nu sitter jag här med tända ljus och en tekopp och bara mår gott i kväll och känner mig nöjd över dagen som varit.
Denna dag har haft många färger. Trots att jag bara suttit hemma och jobbat så känns den händelserik. Inte jobbat med konsten direkt men ändå varit kring konsten och kulturen på olika sätt.
Mailat kring jobb i samarbete med region Norrbotten och Kultur och Utbildning, ring och försökt få kontakt med Norrbottens museum ang. utställning och jobb, varit aktiv på Cambro/Umeå universitet angående min kurs jag går nu som handlar om Konstpedagogik, reserverat biljett på en föreställning på Kulturens Hus m.m. + lite annat, bl.a.beställt en brödrost (efter år av brödrostning i ugnen), tog mig en träningscykeltur i det fina höstvädret och for förbi willys och handlade lite och sen en sväng på Röda korset OCH  hittade äntligen en 'kruka' (se bild nedan) till en svårplanterad krukväxt.


Sen tränade jag på mitt gym (nu ska jag inte göra reklam för gymet, men det är ett bra gym..:-)...) Ett bra mage/rygg pass var det, ett s.k. Fort-gjort-pass för oss som inte vill ta i för kung och fosterland utan sakta men säkert bygga upp sin klena kropp till att bli fulländad...(ta detta med en smula ironi, jag är ingen ungdom längre)
Det var min färgrika dag och nu är det dags för nästa pass...sömnen den ljuvliga!
Gonatt!
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: