torsdag 19 oktober 2017

Nu har jag fått nytt jobb!


Ja, På måndag gäller det, nu är det klart, jag har fått ett nytt jobb!
Då börjar jag jobba som bildlärare på gymnasiebyn i Luleå och ska hålla i bildlektionerna för de elever som går kursen 'Språkintroduktion', alltså utlandsfödda ungdomar som kommit ensam till Sverige. Känns roligt men också som en stor utmaning, inte minst när det gäller språket som för en del är på en nivå åk 1-3 i grundskolan....hm..här får jag spänna bågen lite minsann....
Sitter här och försöker läsa på Läroplanen och det nuvarande betygsystemet....jag har ju jobbat som konstpedagog i drygt 10 år som frilans men jag har inte behövt förhålla mig till en Läroplan och mål som ska uppnås...

 

Jag har faktiskt fått möjlighet att först börja i 1-2 veckor bara för att bekanta mig med skolans värld, lärarteamet, lokalerna m.m. och det känns bra. Det var ju för ett tag sen jag var i den världen....åren går...
Dessutom så kommer en till tjej (bildlärare) att börja jobba jämte mig och hon kommer efter Allhelgona lovet. Klasserna är rätt stora och eleverna är på väldigt olika nivå i samma grupp så ibland så måste vi dela på klasserna.
Spännande känns det i alla fall....kommer mer kring detta så småningom....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: