torsdag 26 oktober 2017

Nu har jag börjat mitt nya jobb


Ja, nu har jag börjat mitt nya jobb och just nu är det mest bara administrativt och lära känna skolans värld med läroplan, betygssystem, lärare m.m. Jag ska alltså undervisa i Bild på grundskolenivå, på gymansiet, för elever som går språkintroduktionskursen. Det är 7 klasser som jag, tillsammans med en till tjej, har ansvar över...
Hm, nu måste jag förhålla mig till en Läroplan i stället för (som jag inte har behövt göra i mitt jobb tidigare) att jobba mer fritt utifrån en ram där jag själv har kunnat utforma mål och syfte med mitt uppdrag.
Efter höstlovet kommer eleverna och jag försöker nu att läsa på om dem och göra upp en slags grov planering för lektionerna....Känns utmanande och spännande och jag får väl utvärdera allt sen om skolan är min värld eller inte...? ;-)

Min arbetsplats är nere i Norra hamn, i ett av magasinen där, trevligt med fin utsikt! I dag var vädret inte så kul men, ja, fint ändå, stilla i väntan på nästa årstid...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: