fredag 19 november 2010

Konstnärscentrum Nord

JAA!
Nu har jag blivit antagen som medlem i Konstnärscentrum Nord, KC Nord!
Känns väldigt roligt men också ett slags erkännande!


Är man konstnär som gått någon typ av konstnärlig högskoleutbildning liknande Konstfack, HDK etc. så blir man i princip medlem direkt. Har man gått andra konstutbildningar som t.ex. Gerleborgsskolan eller annan liknande förberedande konstnärlig grundutbildning så måste man uppfylla en massa kriterier från x antal utställningar, separata, grupp och jurybedömda i bl.a. erkända konsthallar, offentliga uppdrag, antal stipendier, konstprojekt, om man blivit inköpt från landsting, kommun m.m., pedagogiska uppdrag os.v., o.s.v. Alltså så har man en hel del "hundår" innan man är accepterad och nu ÄNTLIGEN så är jag där! Härligt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Lisbeth Williams sa...

Grattis! Jag vet hur snårig vägen är. Tack för besöket hos mig. Jag lägger till din blogg också, och återkommer för att botanisera mer i din :-)

PS: kolla även in min andra blog
http://wabisabi-style.blogspot.com
Den är väldigt mycket "jag".

Lotta Makes Art Konstnär och konstpedagog sa...

Tack för det! Lustigt, jag var in tidigare på din andra blogg och tyckte även den var intressant! ;-)
Välkommen åter för ett besök på min blogg och ha det gott så länge.
// Lotta